Cu toții ne dorim o siluetă perfectă, însă nu este ușor să ajungi la greutatea dorită. Și mai ales să te menții la acel nivel. De aceea, micile obiceiuri alimentare pot avea un efect de lungă durată, spre deosebire de o dietă drastică, prin care îți poți priva organismul de nutrienți și vitamine. Iată însă cum îți poți organiza programul astfel încât să obții o siluetă suplă, fără să te înfometezi.

Obieciurile de zi cu zi, oricât de mici pot fi decisive într-o dietă sau mai degrabă într- un stil de viață. Iar dacă îți dorești să slăbești trebuie să ai, cu siguranță, grijă la micile tabieturi și chiar și la sesiunile de cumpărături. Dar să vedem, concret, ce trebuie făcut.

Spală-te pe dinți… la timpul potrivit

Dacă îți propui să nu mai mânânci seara după o anumită oră, spală-te pe dinți. Mulți nutriționiști spun că acest obicei te va ajuta să eviți tentația de a mai ronțăi ceva înainte de culcare. Pentru alții este un mit, însă senzația de dinți curați și aroma pastei de dinți te vor ține mai departe de mâncare. Mai multe mituri despre sănătatea orală poti citi în acest material inedit.

Mesele regulate

Pentru a avea rezultate reale în dietă, nutriționiștii recomandă mesele regulate. Nu trebuie să ai orele fixe pe care le-ai citit într-o dietă. Organizează-ți programul de mese, în funcție de propriul tău ritm, însă este necesar să-l respecți cu sfințenie. Și nu sări peste micul dejun.

Nu merge la cumpărături pe stomacul gol

A merge la supermarket fără să fi mâncat este egal cu eșecul dietei, indiferent de tip de regim ai ales. Atunci când îți este foame, vei cumpăra mai multe alimente și multe vor fi nesăntoase. Un stil de viață sănătos poate începe chiar cu acest obicei.

Tabieturile

Dacă vrei să reduci consumul de calorii, ar trebui să te gândești ce alte obiceiuri alimentare sunt asociate cu activitățile de zi cu zi. Ronțăi snacks-uri seara la film, guști din felurile de mâncare atunci când gătești? În cazul în care ai copii, termini ce au lăsat ei în farfurie? Aceste mici gesturi pot adăuga kilograme, chiar dacă nu ți se pare. Dacă le-ai identificat, ai grijă să le elimini și să rămâi la mesele regulate stabilite dinainte.

Mănâncă încet

Uneori cu toții mâncăm pe fugă, însă este important să îți rezervi puțin timp și pentru tine. Încearcă să mănânci încet, să mesteci bine fiecare dumicat și să savurezi fiecare îmbucătură. Te vei sătura mai repede. Nutritioniștii recomandă chiar să lași furculița sau lingura lângă farfurie sau pe marginea ei după fiecare dumicat, dar și să consumi mult apă după masă.

Folosește farfurii mai mici și ”uită” cratița pe aragaz

O farfurie mai mică va fi plină și mănânci și mai puțin. Și pentru că după 20 de minute creierul primește semnalul că stomacul este plin, nici nu vei avea nevoie de mai mult. Atâta timp cât nu te grăbești. În plus, castronul, cratița sau oala trebuie să rămână pe aragaz sau într-un alt loc, departe de masă, pentru a evita tentația de a umple din nou farfuria.

Dacă apelezi la o dietă drastică, aceasta nu va face decât să crească senzația de foame, iar poftele vor fi mai mari decât oricând. În plus, scăderea în greutate nu trebuie să se facă brusc. ARoND (Asociația Română de Nutriție și Dietetică), explică faptul că este bine să slăbim între 0,5 și 1 kg pe săptămână.

Moderația, programul organizat și obiceiurile sănătoase sunt cele care te ajută pe termen lung. Iar ele pot fi educate, astfel încât să intre în rutina de zi cu zi, la fel ca spălatul pe mâini sau îmbrăcatul. Astfel, nu doar că poți slăbi, dar te vei putea menține pe termen lung la aceeași greutate, fără să-ți refuzi poftele și preparatele culinare preferate.